Глава 
17

1Цар.17  с толкованием
показать остальные стихи главы...

29
И рече Давид: что сотворих ныне? Несть ли речь?

1Цар.17:29  с толкованием

30
И отвратися от него ко иному и рече по словеси сему. И отвещаша ему людие по словеси прежнему.

1Цар.17:30  с толкованием

31
И слышаны быша глаголы, ихже глагола Давид, и возвестиша пред Саулом: и пояша его людие и приведоша его пред Саула.

1Цар.17:31  с толкованием

32
И рече Давид к Саулу: да не ужасается сердце господину моему о сем, раб твой пойдет и поборется со иноплеменником сим.

1Цар.17:32  с толкованием

33
И рече Саул к Давиду: не возможеши пойти ко иноплеменнику сему братися с ним, яко ты детищь еси, сей же муж борец есть от юности своея.

1Цар.17:33  с толкованием

34
И рече Давид к Саулу: егда пасяше раб твой отца своего стадо, и егда прихождаше лев или медведица и восхищаше от стада овцу едину:

1Цар.17:34  с толкованием

35
и аз вслед его исхождах и поражах его, и исторгах из уст его (взятое): и аще воспротивляшеся ми, то взем за гортань его, поражах и умерщвлях его:

1Цар.17:35  с толкованием
показать остальные стихи главы...

Толкования на стих 1Цар.17:32
этой книги Священного Писания


Толкование блаженного Феодорита Кирского
 

Блж. Феодорит Кирский. Толкование на Первую книгу Царств

1Цар.17

Глава 
17

1Цар.17  с толкованием

Вопрос 41. Почему Саул, когда все отказались идти на единоборство с Голиафом, удерживает Давида, усердно желавшего вступить в сие дело? (1Цар.17:33)

Давид был тогда юношею пятнадцати или шестнадцати лет; потому что умер семидесятилетним, и сорок лет царствовал: почему имел тридцать лет, когда убит Саул; а пред сим было сказано, что Саул, после двухлетнего сообразного с законом царствования, лишился божественной благодати, и потому все прочее время провел, враждуя на Давида. Впрочем Давид убеждает Саула не сомневаться в победе. Ибо вынужден был разсказать, как, пася овец, задушал льва и нападавшую медведицу. И будет, говорит он, иноплеменник необрезанный сей, яко един от сих:не пойду ли, и поражу его, и отъиму днесь поношение от Израиля? Понеже кто необрезанный сей, иже уничижи полк Бога жива? (1Цар.17:36) то есть, живуший злочестиво ничем не отличен от зверей и лишен Божией помощи. Сие и присовокупил Давид: Господь, Иже изъят мя от уст львовых, и от руки медведицы, Той измет мя от руки иноплеменника сего необрезаннаго (1Цар.17:37). С сею верою устремившись, Давид не обманулся в надежде, но победил безоружный вооруженного, пастырь овец опытного в бранях и одержании побед, малый и юный величавшагося таким великим ростом. Ибо сказано: и виде сие Голиаф, и обезчествова его, зане той детищ бе, и чермен и леп очима (1Цар.17:42); потому что телесные очи уподоблялись душевным, а последние имели острое зрение, созерцали невидимое. Почему Давид сказал: аз иду на тя во имя Господа Саваофа, Бога ополчения Израилева, Егоже ты уничижил еси днесь. И заключит тя Господь днесь в руце мои, и убию тя, и отъиму главу твою от тебе, и дам тело твое и телеса полка иноплеменнича в день сей птицам небесным и зверем земным... И уразумеет весь сонм сей, яко не копием, ни мечем спасает Господь, яко Господня брань, и предаст Господь вас в руки наша (1Цар.17:45-47). Вступая в битву, Давид пророчествует, и предрекает Боговедение вселенной. Ибо говорит: уразумеет вся земля, яко есть Господь Бог во Израили (1Цар.17:46). Уста прорицают, а рука подвизается доблестно, и камнем умерщвляет иноплеменника, потому что песнословит Давид от него по плоти отсекшийся Камень. Ибо говорит: камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла (Пс.117:22). Воспользовавшись мечем иноплеменника, Давид отсек ему голову, преднаписуя победу Произшедшего из него по плоти. Ибо диавол, ко кресту пригвоздив Господа нашего, крестом низвержен и лишен власти. И как, после одержанной победы Давидом, израильское воинство поразило полчище иноплеменников: так, по сокрушении диавола Богом Спасителем нашим, уверовавшие в Него обратили в бегство полки демонов.
 

 
..
1 2
..
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
..
30 31
..

Главы на странице: одна / пять / все