Православный Календарь » Каноны » Канон преподобному и богоносному отцу нашему Ефрему Сирину

Канон преподобному и богоносному отцу нашему Ефрему Сирину

Преподобный Ефрем Сирин, Едесский

тропарь, глас 8. Слезами твоих источников пустыни безъчадное напоил еси и, еже из глубины, воздыхании во сто труды уплодоносил еси - и бысть светильник вселенней, сияя чудесы, Ефреме-отче наш, моли Христа-Бога спастися душам нашим. Слава, и ныне. Иже нас ради Рождеи Ся от Девы и распятие претерпев, Благии, Испровергии смертию смерть и восресение Явлеи яко Бог
- не презри, их же созда рукою Своею,
- яви человеколюбие Свое, Милостиве,
- приими рождьшую Тя - Богородицу, Молящуюся за нас,
- и спаси, Спасе наш, люди согрешьшыя.
Канон, поем в глас 6. Песнь 1, ирмос: Яко по суху ходив израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема - Богу победную песнь поем, вопияше.
ЗАПЕВ. Преподобне отче Ефреме, моли Бога о нас. Евъфратъским одождением - твоими молитвами душю мою напой, изъсохшую зноем страстей. И слово ми вдохни, твой восхваляющу праздник, преблаженне.
ЗАПЕВ. Свет мысленыи облистал еси - светло явился еси солнце: добродетельми светолучными и учении добротами, Ефреме, озаряя верных все исполнение.
СЛАВА. Струями слез пламень страстей погасив, был еси сосуд честен, Ефреме, Святаго Духа - источник источая учением, Богоблаженне.
И НЫНЕ. Нетленно Слово во утробе приимши, родила еси - Избавляющаго от тли Тому служащыя присно, Мати-Дево, Чистая, Двери - воистину - Живота.
Песнь 3, ирмос: Несть Свята, якоже Ты, Господи, Боже мой, - Вознесыи рог верных Си, Блаже, и Утвердивыи их на камени исповедания Ти.
ЗАПЕВ. Тины всякия страстныя себе очищь - явил ся еси приятилище добродетелем, воистину, и сосуд въмещен дарованиям Святаго Духа.
ЗАПЕВ. Никакоже сна очима подав - храм явил ся еси Святей Троице и Премудрости сокровище, мир обогащая златозарными учении, блаженне.
СЛАВА. Познавает другии Ефрат Христова честная Церкви: златыми течении напояюща мудрых учения водами - и тварь всю напояюща.
И НЫНЕ. Во двою естеству - единыи от Святыя Троицы - от чистых Твоих кровий воплощь Ся, Боголепно пройде, яже от Адама спасая благостию, О, Пречистая.
седален, глас 5. Сокровище Премудрости тайнам Христовем, чашю Божественаго умиления - воспоем вернии в памяти его: тезоименно бо всегда сердца верных веселит утешении Божествеными Ефрем, яко делатель и таиник Господним откровением. Слава, и ныне. Богородичен: Теплая Предстательнице, и Непобедимая, Упование известное и непостыдное, Стено и Покрове, и Пристанище притекающим Ти, присно Дево, Чистая, - Сына Своего и Бога моли со Ангелы Мир даровати мiрови и спасение и велию милость. Кресто-Богородичный: Крестом Сына Твоего, Богоблагодатная, идольская лесть вся упразднися и бесовъская крепость попрана бысть, сего ради вернии подолгу Тя присно поем и благословим и, Богородицу - воистину! - исповедающе, величаем.
Песнь 4, ирмос. Христос мне - Сила, Бог и Господь - честная Церкви Боголепно зовет, вопиющи от совести чисты, о Господе празднующи.
ЗАПЕВ. Сила глаголом твоим протече весь мир, высоко творя сиянием смирения, отгоня ослепление душам, блаженне.
ЗАПЕВ. Непорочно прошел еси житие, слезами себе омывая - и Судии всех Пришествие написуя словесы мудрыми, Богоявленне, досточюдне.
ЗАПЕВ. Видев твоего смирения преславную высоту Господь - дарует тебе слово высокотворно, имже ересем лютая возношения смиришася.
СЛАВА. Укрепль себя благодатию Вседержителя - ополчи себя къ началом бесовъским, отче, - и победил еси, о нас моляся тепле, восхваляющих тя.
И НЫНЕ. Яко Божественыи храм, яко Гору Святую, яко Источник Нетления, яко Избранну едину бывшую Зиждителю нашему Богу --- ДЕВУЮ (Ис. 7:14), ублажаем.
Песнь 5, ирмос. Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Тебе душя любовию, просвети, молюся, Тебя ведети, Слове Божии, истиннаго Бога - от мрака греховнаго Изимающа.
ЗАПЕВ. Слезными каплями до конца, отче, изъсушил еси сластей пучину, а истечением твоих учении, блаженне, вся ересем потоки всяко потопил еси.
ЗАПЕВ. Отче, ум твой воззрением, еже к Богу, просвещаемь, Ефреме, Боговиден весь бысть, якоже зерцало Божественаго Духа, невеществено явления приемля.
СЛАВА. Отче - храм был еси, воистину, вместен Троице и испещрен благодатию и чистых добродетелей озарением и учением целостию.
И НЫНЕ. Умерщвлена мя показа во едеме вкушение древа лукавым наветом змия - Ты же, Живодавца-Христа рождьши, оживи мя, едина Богорадованная.
Песнь 6, ирмос. Житейскаго моря воздвизаема зря напастей бурею, в тихое пристанище Твое притек, вопию Тебе: возъведи от тли живот мой, Многомилостиве.
ЗАПЕВ. Не на песце основание, но на вере незыблеме Богоносец положи - от вражиих всяческих навет не преклоним пребысть, непобедимою Дланию окормляем.
ЗАПЕВ. Воистину, язык твой - «трость книжника скорописца» (Пс. 44:1) был еси, показующь разум всеблагочестив, начертающь на скрижалех сердечных, отче, закон Духоныи.
СЛАВА. Твоим плавающеи утешения учением, Ефреме Богомудре, пучины треволнения душевредныя и бурь ересей избавляются: възывающе - верою спасаются.

И НЫНЕ. Иже всякоя вышъши - яко Бог- разумныя и видимыя твари, воплощ Ся, пройде ис Твоея утробы, содела Тя нетленну, якоже бе прежде рожества, О, Мати-Дево.
кондак, глас 2. Час всегда провидя испытания, рыдаше горце, Ефреме, яко любя безъмолвие - делательник же был еси, в делех учитель Божественныи, темже, отче-всекрасне, ленивыя возъставляеши к покаянию. икос: От воды благодати твоея одожди в душю мою, омывая ю* от всякия скверны нечистыя, яко да от сих очистит ся и ревнительно житие по-всему Духовно в прочее лето скончавши - сладости Божественныя насладит ся, ея же насладился еси - и напоил еси вся, прежде страстьми исъсохшыя: се есть словесы твоими: ленивыя возъставляеши к покаянию.
Песнь 7, ирмос. Хладодательну убо пещь сотвори Ангел преподобным детем, халдеи же опали велением Божиим, мучителя увеща вопити: Благословен Бог отцев наших.
ЗАПЕВ. Законоположитель инокующим известен явился еси, пречестне, изиматель же от вражиих всяческих сплетении, темже, твою на земли почитают честную и священную, отче, память.
СЛАВА. Изряден Духу, преславне, орган был еси: всегда Того возглашая дохновения - и покаяния глас спасеныи нам поя, воспевающим тя.
И НЫНЕ. Паче слова Твое зачатие, Богоневесто: Бога бо Слова родила еси - Избавляющаго от безсловесия вся человеки и слово Подающаго вопити: Благословен Бог отцев наших.
Песнь 8, ирмос. Из пламене Святым росу источи, а праведнаго жертвы и воду попали - вся бо твориши, Христе, елико хощеши, тем, Тя превозносим - Господа! - во веки.
ЗАПЕВ. Яко светоносное явися другое солнце - учение яко зарю испущая во вся пределы вселенныя: светом покаяния, блаженне, отгнал еси тму несветлую всякаго греха. (дважды).
СЛАВА. Струями Божественных учении окружаемь, яко же другая река из едема текущи - лице земли напаяя чюдне, а нечестия плевелы подавляя.
И НЫНЕ. Истинную Богородицу исповедающе Тя, якоже Ангел: Радуися, - вопием Ти: едина бо Радость на земли родила еси, Обрадованная, Присноблаженная.
Песнь 9, ирмос. Бога человеком неудобь видети, на Него же не смеют чини Ангельстии зрети - Тобою бо, Пречистая, яви Ся нам Слово Воплощено, Его же величающе, съ Небесными вои Тя величаем.
ЗАПЕВ. Укрепль ся любовию Вседержителя, все свое житие - рыдая - скончал еси, О, преподобне, вопия со удивлением: послаби моря житейскаго волнам, О, Твоею, Спасе, благодатию, ею в будущей жизни мя богатно соблюдая.
ЗАПЕВ. Сладъко слово твое - умиления подательно, исполнь просвещения притекающим, О, Богоносне Ефреме, досточюдне, непорочно же житие - всеми украшаемь Богосиянными добродетельми и просвещаемь.
СЛАВА. Храм Духу был еси и - река вод животных исполняема; - Церкви основание непоколебимо; - утвержение инокующим; - источник всегда текущии Божественнаго умиления, Ефреме досточюдне.
И НЫНЕ. Разумети не может ум человеческии, еже паче ума рожества Твоего, Дево, таиньство: Бог бо всель Ся посреди Тебе,
ключь девьства не поколеба,
яко же весть един Сам,
Непостижимыи.